Strona głównaBiznesCzy warto inwestować w szkolenia z komunikacji i zarządzania zespołem w firmach?

Czy warto inwestować w szkolenia z komunikacji i zarządzania zespołem w firmach?

Wiele szkoleń dostępnych na rynku dotyczy kompetencji miękkich. Część przedsiębiorców uważa jednak, że tego typu kursy nie przynoszą realnych korzyści, natomiast druga część osób dostrzega w takich szkoleniach wiele wartości. Wychodząc temu naprzeciw w niniejszym artykule podejmujemy próbę zastanowienia się czy warto inwestować w rozwój kompetencji miękkich swoich pracowników?

Co to są kompetencje miękkie?

Do kompetencji miękkich zaliczamy wszystkie umiejętności, które określają nasze zachowanie, organizację pracy, integrację ze współpracownikami. Najpopularniejsze z nich to radzenie sobie ze stresem, zarządzanie czasem, komunikacja w zespołach w firmie, inteligencja emocjonalna, zdolność wywierania wpływu, umiejętność pracy zespołowej czy motywowanie innych członków zespołu.

Znaczenie kompetencji miękkich

Posiadanie odpowiedniego poziomu kompetencji miękkich ma ogromny wpływ na jakość, tempo i wydajność naszej pracy, a także kontakty ze współpracownikami oraz postrzeganie naszej osoby przez innych. Szczególne znaczenie przypisuje się kompetencjom miękkim w przypadku osób zatrudnionych w działach sprzedaży, stanowiskach zarządczych oraz wszędzie tam, gdzie pracownik ma bezpośredni kontakt z klientem. Osoba odpowiednio zarządzająca czasem szybciej wykona swoją pracę, a w przypadku dużego nadmiaru obowiązków wykorzysta umiejętność pracy zespołowej, a także motywowanie współpracowników do szybszego wykonania pracy i osiągnięcia zamierzonych celów.

Inwestycja w kompetencje miękkie

Wielu nowych pracowników wchodzących na rynek przede wszystkim inwestuje w kompetencje twarde, mając świadomość, że to właśnie one jako pierwsze będą podlegały ocenie i weryfikacji przez zatrudniającego. Coraz częściej w szczególności w firmach, które zatrudniają ogromne ilości pracowników zwraca się uwagę na umiejętności miękkie. Duża liczba pracowników o różnym temperamencie, charakterze i podejściu do pracy może powodować, że praca zespołowa stanie się mniej efektywna, a w grupie będą powstawały konflikty. Żeby usprawnić komunikację w zespole organizowane są szkolenia dla zespołów w firmach. Czasami tego typu szkolenia mogą przynieść pozytywne skutki, natomiast czasami wiedza przekazana na takich szkoleniach jest szybko zapominana. Dlatego bardzo ważne jest, żeby pracownicy byli uświadomieni, że zdobytą wiedzę muszą wdrożyć w życie podczas codziennej pracy. Tym samym trzeba wskazówki otrzymane podczas szkoleń przekształcić w nawyki, na podstawie których budowana jest pewnego rodzaju kultura organizacyjna.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne