Strona głównaBiznesMentoring i coaching - realne wsparcie w prowadzeniu biznesu?

Mentoring i coaching – realne wsparcie w prowadzeniu biznesu?

Nie od dzisiaj wiadomo, że prowadzenie własnej działalności, jest wyzwaniem. Przedsiębiorcy, zwłaszcza mniej doświadczeni, mierzą się z zadaniami z różnych obszarów zarządzania firmą. Niekiedy czują się zagubieni i podejmują decyzje spontanicznie – bez głębszej analizy. Wielu początkujących właścicieli firm szuka wsparcia i korzysta z porad coachów, licząc na pomoc w rozwiązaniu problemów. Warto, czy nie? Czy sesja coachingowa może realnie pomóc?

Coaching w biznesie – moda czy konieczność?

Wyobraźcie sobie grubą książkę, w której są pomieszane strony. Nawet przy orientacyjnej znajomości treści, bardzo trudno by nam się ją czytało. Jeżeli nie masz doświadczenia z prowadzeniem firmy, bardzo prawdopodobne jest, że organizacyjnie Twój biznes przypomina takie właśnie czytadło. Skorzystanie z usług coacha może pomóc posklejać firmę w działający organizm. Warunkiem jest solidna praca ze strony właściciela firmy. Coaching jest szkoleniem z zakresu całościowego spojrzenia na firmę. Podczas spotkania z coachem (lub kilku spotkań) wyznaczane są cele, priorytety, konieczne zmiany. Ustalana jest strategia rozwoju firmy na dłuższy okres czasu. Czy warto skorzystać z takiej usługi? Jeżeli czujecie, że stoicie z biznesem w miejscu (lub, co gorsza, się cofacie) – być może coaching pomoże Wam spojrzeć na własną firmę z innej perspektywy. Coach, jako człowiek niezaangażowany emocjonalnie w Waszą działalność, łatwiej koncentruje się na tych najważniejszych zagadnieniach.

Mentoring – czy przedsiębiorca potrzebuje takiego wsparcia?

Łatwo jest założyć własną działalność, trudniej w niej wytrwać. Kiedy wszystko inne zawiedzie, warto poszukać mentora, który wesprze właściciela firmy w jego drodze do sukcesu. Mentor nie podaje ogólnej recepty na rozwój firmy. Jego działalność koncentruje się na człowieku lub grupie ludzi, którzy z jakichś powodów nie wykorzystują swojego potencjału. Mentoring opiera się na dogłębnej znajomości tematu, wokół którego budowane są cele firmy. Czy wsparcie mentora jest niezbędne? W dobie powszechnego dostępu do internetu łatwiej jest kontaktować się z innymi przedsiębiorcami. Można szybciej wymienić informacje, uzyskać pomoc. Mentoring przeszedł na wyższy poziom. Tworzą się fora internetowe, grupy w mediach społecznościowych, w których sami przedsiębiorcy są dla siebie mentorami. Jeżeli nie decydujemy się na profesjonalnego mentora, rozważmy decyzję o dołączeniu do większej grupy przedsiębiorców i pozyskujmy wiedzę z doświadczeń innych.

________________________________________________________________________
ARTYKUŁ SPONSOROWANY | Drogi czytelniku powyższy artykuł może być materiałem reklamowym (artykułem sponsorowanym), który został napisany lub zlecony przez reklamodawcę. 

Więcej artykułów

Popularne